رشد جمعیت از مهمترین مسائل سیاست گذاری کشورها به شمار می رود

استان آذربایجان غربی
در کرسی نقد و نظریه پردازی آموزشکده فنی و حرفه ای دخترانه ارومیه مطرح شد:

رشد جمعیت از مهمترین مسائل سیاست گذاری کشورها به شمار می رود

برگزاری کرسی نقد و نظریه پردازی در آموزشکده فنی و حرفه ای دخترانه ارومیه

به گزارش روابط عمومی بسیج اساتید استان آذربایجان غربی، کرسی نقد و نظریه پردازی با عنوان عوامل و چالشهای کاهش جمعیت  و افزایش  نرخ سالمندی در آموزشکده فنی و حرفه ای دخترانه ارومیه با حضور اساتید بسیجی برگزار شد.

در این جلسه سرکارخانم حضرتی سخنران جلسه با اشاره به این نکته که انسانها با ارزش ترین سرمایه های کشور محسوب می شوند و پایه گذار قوی و محرک چرخه تولید به شمار می آیند گفت: رشد جمعیت از مهمترین مسائلی است که در سیاست گذاری های کشور ها مورد توجه قرار می گیرد.

ایشان با اشاره به نرخ باروری در سال های قبل و بعد از انقلاب گفت: در سال های 64-63 نرخ باروری به 7-6 فرزند رسیده بود و یک زن حدود 7 فرزند را به دنیا می آورد.سرشماری سال 1365 نشان داد که رشد جمعیت ایران نسبت به سرشماری قبلی(1355) %50 می باشد و این بالاترین رشد جمعیت ایران نسبت به چند دهه قبل بود.بعد از استخراج نتایج سرشماری،سیاستهای کاهش فرزند آوری مطرح شد و در یک دهه،نرخ فرزندآوری از 08/6 به 52/2 رسید.

وی بالارفتن سن ازدواج جوانان ،اجرا نشدن سیاستهای مشوق فرزند آوری و سیاست های اشتغال منعطف با مسئولیتهای خانوادگی در مورد زنان ،عوامل اقتصادی ،عامل فرهنگ و تغییرسبک زندگی خانواده ها،کمال گرایی افراطی ،تصورات غلط و اشتباه در خصوص فرزند آوری را از عوامل کاهش جمعیت معرفی کرد. همچنین چالشهای سیاسی امنیتی ، چالش رشد علمی فرهنگی و اجتماعی چالش اقتصادی و چالش عدم تعادل سنی و به هم ریختگی تعادل سنی در جامعه را از چالشهای کاهش جمعیت و افزایش نرخ سالمندی معرفی نمود.

بسیج اساتید آموزشکده فنی و حرفه ای دخترانه ارومیه

افزودن دیدگاه جدید

About text formats

Restricted HTML

  • تگ‌های HTML مجاز: <a href hreflang> <em> <strong> <cite> <blockquote cite> <code> <ul type> <ol start type> <li> <dl> <dt> <dd> <h2 id> <h3 id> <h4 id> <h5 id> <h6 id>
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.