برجام نتیجه معلومات ناقص و نفسیات افسارگسیخته است

استان آذربایجان غربی
در نشست مجازی دانشگاه آزاد اسلامی با موضوع استکبارستیزی و عقلانیت مطرح شد:

برجام نتیجه معلومات ناقص و نفسیات افسارگسیخته است

نشست مجازی دانشگاه آزاد اسلامی ارومیه با موضوع استکبار ستیز ی و عقلانیت برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی بسیج اساتید استان آذربابجان غربی؛نشست مجازی بسیج اساتید استان آذربایجان غربی با عنوان استکبار ستیزی و عقلانیت در سیزده آبان در دانشگاه آزاد اسلامی  ارومیه برگزار شد.
در این نشست دکتر جوادی مسئول بسیج اساتید استان بیان داشت:
عقلانیت گاهی به ایمانیات و اعتقادات و گاهی به رفتار ها و کنش های آدمی و گاهی به گزاره ها، ارزش ها و هنجار ها و گاهی به یافته های بشر از عالم طبیعت اطلاق می شود.
آیت اله جوادی آملی فرموده اند :
عقل هم مفتاح و هم مصباح و هم میزان است .
لذا از نظر ما ایمان و علم و اخلاق و هنر و مقاومت و ایستادگی و عدالت همه حاصل و سرباز عقل هستند .
در گفتمان اسلام تعقل و خرد ورزی و تفکر از جایگاه والایی برخوردار است و قرآن و روایات اصرار فراوانی بر تقویت آن دارند.
گویند فردی فرنگی وارد دهی از دهات ایران شد با روستا نشینی هم صحبت و سوالاتی از او نمود پاسخ های دقیق روستا نشین او را متعجب کرد و پرسید این توانایی را از کجا آورده ای؟
روستایی گفت: آقا ما چون سواد نداریم فکر می کنیم.
متاسفانه الان سواد و معلومات تقلیدی و ترجمه ایی بسیار زیاد است اما تفکر و تعقل بسیار کم است و روشنفکران و غرب زدگان با این سواد تقلیدی و وارداتی می خواهند پرواز کنند اما زمین خورده و سقوط می کنند بعد با دیگران  دعوا راه می اندازند. دکتر جوادی ادامه داد: برجام و قرارداد های استعماری و گفتگوی تمدن ها و تعامل با جهان دست پخت همین معلومات ناقص و نفسانیات افسار گسیخته است که در محافل دانشگاهی و فضای عمومی جامعه تئوریزه و سپس به وسیله دولت آقای روحانی عملیاتی شد و تقریباً هیچ و فرصت سوزی و تضعیف اقتدار و خسارت های کلان پدید آورد.
وی افزود:استکبار ستیزی  به معنای نفی  سلطه و زورگویی و قلدرمآبی و نژاد پرستی و زیاده خواهی بی پایان طواغیت است. استکبارستیزی اعلام جنگ بر علیه هیچ نژاد و ملت و دینی نیست.دکتر جوادی بیان داشت: استکبارستیزی دفاع از تمامیت و منافع و استقلال و حقوق یک امت در برابر مهاجمان است با تمرکز بر توان داخلی و باج ندادن و تسلیم نشدن به قداره  بندان هفت تیرکش بین المللی است .
مسئول بسیج اساتید استان ادامه داد: محدود نکردن راه های پیشرفت و اقتدار در هوا و فضا و انرژی هسته ایی صلح آمیز و صنایع دفاعی و علوم پیشران استکبار ستیزی است . دل نبستن به وعده های فریبنده عهد شکنان است ، خدمت به مردم و حل مشکلات با تکیه به منابع عظیم انسانی و طبیعی و مواهب خدادادی است.
باید بدانیم که به فرض محال حتی اگر در سایه مذاکره  ، ایران کشوری از کشورهای اتحادیه‌ اروپا یا ایالتی از ایالات متحده آمریکا بشویم باز هم باید همچنان با خوی استکباری ، قلدری ، زورگویی،  زیاده خواهی. غارتگری ، به مقابله  برخاست . بر این مبنا استکبار ستیزی عین عقلانیت و منطبق با تعالیم وحیانی و حکم علم و تجربه بشری است. 

 

بسیج اساتید استان آذربایجان غربی

افزودن دیدگاه جدید

About text formats

Restricted HTML

  • تگ‌های HTML مجاز: <a href hreflang> <em> <strong> <cite> <blockquote cite> <code> <ul type> <ol start type> <li> <dl> <dt> <dd> <h2 id> <h3 id> <h4 id> <h5 id> <h6 id>
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.