استکبارستیزی عامل اقتدار در همه عرصه های زندگی است

استان آذربایجان غربی
در نشست مجازی جهاد دانشگاهی استان با موضوع استکبارستیزی از دیدگاه امام (ره) مطرح شد:

استکبارستیزی عامل اقتدار در همه عرصه های زندگی است

نشست مجازی با موضوع استکبار ستیزی از دیدگاه امام خمینی(ره) در جهاد دانشگاهی استان آذربایجان غربی برگزار شد

به گزارش روابط عمومی بسیج اساتید استان آذربایجان غربی؛نشست مجازی با عنوان استکبار ستیزی از دیدگاه امام خمینی (ره) در جهاد دانشگاهی استان برگزار شد.
در این نشست دکتر جوادی مسئول بسیج اساتید استان آذربایجان غربی گفت:اندیشه های امام خمینی (ره)ریشه در آموزه های قرآن دارد و از مبانی منطقی، عقلانی، علمی و تجربی محکمی برخوردار است و به همین خاطر نه تنها با گذشت زمان و انباشت علوم و تجارب، کهنه و منقضی نمی شود بلکه حقانیت و صدق آن بیش از پیش آشکار می شود.
حضرت امام (ره)اصرار فوق العاده ای بر موضوع استکبار ستیزی درونی داشتند که اول باید با شیطان درونی و نفس اماره به ستیز و مبارزه بر خاست و هوای نفس را کنترل کرد چرا که ماهیت استکبار همان کبر و خودخواهی و خود برتر بینی است که  منشاء استکبار بیرونی می شود و با صراحت آمریکا را دشمن شماره یک مردم مستضعف جهان و شیطان بزرگ نامید فرمود:هر چه فریاد دارید سر آمریکا بکشید. استکبار ستیزی در اندیشه و مکتب امام خمینی (ره) مختصات روشنی دارد از جمله آنکه :
۱-استکبار ستیزی تکلیف الهی است و مسلمانان مکلف و مامور به آن هستند و تسلیم و سازش معنا ندارد و آن را نافی عزت و استقلال مسلمانان می دانست و به آیه شریفه:
(ان تقوموا لله مثنی و فردای) استدلال و فرمود گفت:اگر بند بند استخوان هایمان را جدا سازند اگر سرمان را بالای دار برند،اگر زنده زنده در شعله های آتش بسوزانند...هرگز امان نامه کفر و شرک را امضاء نمی کنیم. و سخن جالب آنکه فرمود:کسی تصور نکند ما راه سازش با جهانخواران را نمی دانیم، ولی هیهات که خادمان اسلام به ملت خود خیانت کنند.
۲-یکی از ویژگیهای گفتمان استکبار ستیزی امام خمینی (ره)فعال و تهاجمی بودن است و می فرمود: باید هسته های مقاومت را در تمامی جهان به وجود آورد و در مقابل غرب و شرق ایستاد.این فرمایش را چه زیبا آن سردار دلها به اجرا گذاشت و دشمنان این ملت را در بیرون از جغرافیای ایران ناکام کرد تا دشمنان  حسرت دسترسی به این سرزمین را به گور بردند.ما در عرصه اقتصاد و فرهنگ هم به چنین مدیریت جهادی و انقلابی و کارآمد  نیاز داریم.
۳-در نظام فکری خمینی کبیر مستضعفين محور مبارزه با استکبار هستند چرا که اشرافی گری ، مصرف زدگی ، رفاه طلبی ، قدرت طلبی و ثروت طلبی با استکبار ستیزی قابل جمع نیست و با تیزبینی خدادادی بیان کرد:تنها آنهایی تا آخر خط با ما هستند که درد فقر و محرومیت و استضعاف را چشیده باشند.
۴-در جهان بینی امام خمینی (ره) استکبار ستیزی یک وظیفه دائمی است که با تمام قدرت تا محو کامل استکبار جهانی و رسیدن به صلح و سلامت جهانی ادامه دارد  و فرمود:
تا این سلطه طلبان بی فرهنگ در زمین هستند مستضعفان به ارث خود که خدا به آنها عنایت کرده نمی رسند.
جوادی در بخش دیگری اظهار کرد آمریکا  هم اکنون غرق در بحران های داخلی است نباید فکر کرد که با سازش و تسلیم در برابر هژمونی در حال زوال آن مشکلات کشورهای اسلامی برطرف می شود ، باید باور کنیم که سرنوشت ملت ها  بسته به جهاد و تلاش و برنامه ریزی خودشان است و استکبار ستیزی عامل اقتدار در همه عرصه های زندگی است چرا که در مسیر استکبارستیزی باید به خدا  و استعدادهای پایان ناپذیر ملت و کشور خود تکیه کرد .
در پایان  جلسه به بررسی برخی سوالات حضار  پرداخته شد.

افزودن دیدگاه جدید

About text formats

Restricted HTML

  • تگ‌های HTML مجاز: <a href hreflang> <em> <strong> <cite> <blockquote cite> <code> <ul type> <ol start type> <li> <dl> <dt> <dd> <h2 id> <h3 id> <h4 id> <h5 id> <h6 id>
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.