ریشه های  شخصیتی امام (ره) بر اساس اعتقاد او به جوهره اصلی مبانی توحیدی است

استان آذربایجان غربی
در نشست بصیرتی مسئولین تربیت و آموزش بسیج استان آذربایجان غربی مطرح شد:

ریشه های  شخصیتی امام (ره) بر اساس اعتقاد او به جوهره اصلی مبانی توحیدی است

نشست بصیرتی مسئولین تربیت و آموزش بسیج و مسئولین کانون های بسیج اساتید برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی بسیج اساتید استان آذربایجان غربی؛ به مناسبت دهه مبارک فجر نشستی با عنوان ابعاد شخصیتی بنیانگذار جمهوری اسلامی با حضور اعضای معاونت تربیت و آموزش بسیج اساتید استان آذربایجان غربی به همراه مسئولین کانون های استادی دانشگاه ها برگزار شد. در این جلسه دکتر جوادی مسئول بسیج اساتید استان عظمت و شکوه انقلاب اسلامی ایران را ناشی از  شخصیت عرفانی و برهانی و قرآنی امامین انقلاب اسلامی دانسته و گفت: تمام ویژگی های قرآنی انسان مطلوب در باورها و رفتارها و رهبریت این بزرگواران متجلی بود همین ویژگی باعث شد مردم ایران به سبب هوشمندی  تاریخی مجذوب  آنها شوند و ولایت پذیری خود را به رخ جهانیان بکشند به گونه ای که  سردار سلیمانی ها در مکتب آنها ساخته شود.
وی با اشاره به اینکه این اتحاد و پیوند امام و امت ناشی از اسلام خواهی و تکلیف محوری آنها بوده است ادامه داد: تا زمانی که پیوند اتصال بین سه عامل اسلام و امام و امت برقرار باشد عظمت و شکوه انقلاب اسلامی و موفقیت آن در انسان سازی و جامعه پردازی و تمدن آفرینی با فتح قله های جدید بیشتر نمایان خواهد شد.
در این جلسه دکتر نزهت معاون تربیت و آموزش بسیج اساتید استان در تشریح ویژگیهای شخصیتی بنیانگذار بزرگ انقلاب اسلامی در ابعاد مختلف سیاسی، اجتماعی و معنوی بیان داشت: ایشان یک شخصیت استثنایی و بی نظیر در تاریخ معاصر است. امام خمینی( ره) به عنوان فقیه و مجتهدی برجسته در قله فقاهت و مرجعیت تقلید بود و از سویی  فیلسوف و حکیمی الهی و استاد مسلم فلسفه؛ حکمت متعالیه صدرایی و عرفان نظری بود. مردم ایران اسلامی با این ویژگیهای الهی و معنوی امام (ره) مجذوب شخصیت بزرگ و آرمانهای الهی او شدند. وی ادامه داد:امام با این ویژگیهای برجسته علمی پا به عرصه مجاهده در راه خدا و اسلام گذاشت و با ایمان راسخ به خدا میراث گرانقدر انقلاب اسلامی را بسان منشوری هدایت بخش و نورانی بر تارک تاریخ ایران و جهان به یادگار گذاشت. مقام معظم رهبری با عنایت به این ویژگیهای برجسته امام، از ایشان با عبارت جامع "مومنِ متعبد انقلابی" یاد می کنند.

در ادامه جلسه حجت الاسلام و المسلمین دکتر حیدری زاد استاد گروه معارف اسلامی و عضو هیئت علمی دانشگاه ارومیه به تفصیل درباره موضوع جلسه به سخنرانی پرداخته و اظهار کرد: ابعاد برجسته شخصیت امام خمینی(ره) را باید در سخنان و  تعابیر مقام معظم رهبری مشاهده کرد .ایشان از امام با تعابیر یگانه دوران، امام استثنایی، حقیقت همیشه زنده، امام عظیم الشان یاد می کنند. عضو هیئت علمی دانشگاه ارومیه افزود: ریشه های  شخصیتی امام (ره) بر اساس اعتقاد او به جوهره اصلی مبانی توحیدی است. امام شخصیتی جامع الاطراف بود و سیاست ایشان کاملا در ارتباط با مسائل فقهی، فلسفی و عرفانی است. اندیشه ای بسیار مستحکم  و به روز که پاسخ گوی همه مسائل دینی، سیاسی، اجتماعی و فرهنگی است.
  اصل محوری در اندیشه و گفتمان امام(ره) توکل به خدا و مردم باوری بود.اساس اندیشه های این رهبر سیاسی و معنوی و روحانی را باید در وصیت نامه ایشان که یک سند محکم و خدشه ناپذیر برای شناخت اندیشه های والای ایشان و انقلاب اسلامی است، جستجو کرد. به این طریق به جایگاه بی نظیر رهبر معظم انقلاب که بنابر مسائل و اقتضائات جدید بسان سکاندار الهی این کشتی انقلاب اسلامی را هدایت می کند، پی برد.

افزودن دیدگاه جدید

About text formats

Restricted HTML

  • تگ‌های HTML مجاز: <a href hreflang> <em> <strong> <cite> <blockquote cite> <code> <ul type> <ol start type> <li> <dl> <dt> <dd> <h2 id> <h3 id> <h4 id> <h5 id> <h6 id>
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.