پژوهش و تحقیق زیربنای توسعه است

استان آذربایجان غربی
در نشست کانون بسیج اساتید دانشگاه های میاندوآب به مناسبت هفته پژوهش مطرح شد؟

پژوهش و تحقیق زیربنای توسعه است

نشست کانون بسیج اساتید دانشگاه های میاندوآب به مناسبت هفته پژوهش برگزار شد.

به گزارش دفتر رسانه و ارتباطات اجتماعی نهضت استادی بسیج آذربایجان غربی؛ مراسم گرامیداشت هفته پژوهش  به همت کانون بسیج اساتید دانشگاه های شهرستان میاندوآب در محل دانشگاه آزاد اسلامی واحد میاندوآب برگزار شد.
در این نشست امام جمعه محترم شهرستان میاندوآب با بیان اینکه پایه و اساس همه اقتدارها، اقتدار علمی است اظهار کرد: همانطور که مقام معظم رهبری (مدظله العالی) هم بیان کرده‌اند علم قدرت است، اگر علم رو داشته باشید می توانید دست برتر را داشته باشید.

وی با بیان اینکه اگر ما علم را داشتیم و دیدیم که یک کشوری در دنیا نیازمند کمک است و تحت سلطه نظام باطلی است و قدمی در کمک به آنها برنداریم گناه کردیم.
حسن زاده تصریح کرد: اگر بخواهیم تاثیر گذار باشیم باید مقتدر باشیم و اگر مقتدر نباشیم مقتدران عالم بر ما اثر خواهند گذاشت. این قدرت بدون شک در ابزار های نظامی نیست، حتی در قدرت تولید و پیشرفت فناوری هم نیست، آنچه که در وحله اول در ایجاد یک قدرت ملی مهم است به نظر من دو چیز است یکی علم است و آن یکی ایمان.
امام جمعه شهرستان میاندوآب با اشاره به اینکه کشور ما از ظرفیت های علمی بی همتای بسیاری برخوردار است، افزود: علم مایه قدرت است هم امروز و هم در طول تاریخ و در آینده هم همینطور خواهد بود، این علم یک وقتی منتهی به فناوری خواهد شد و یک وقتی هم نخواهد شد، خود دانش قدرت آفرین است، ثروت آفرین است، قدرت نظامی آفرین است.قدرت سیاسی آفرین است.

دکتر فاتح معاونت پژوهشی و آموزشی دانشگاه آزاد اسلامی‌واحد میاندوآب هم در این مراسم در سخنانی با تاکید بر امر پژوهش و تحقیق، گفت: علم آموزی یکی از برترین ابزار ها و وسیله هاست برای قدرت مواجهه با دشمنی هاست. باید جوان های ما درس بخوانند و علم آموزی کنند و درس و علم آموزی به یک ارزش والا تبدیل شود.

دکتر رستمی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد میاندوآب هم در این مراسم در سخنانی با تاکید بر امر اهمیت پژوهش، گفت: پژوهش و تحقیق زیربنای توسعه بوده و باید همواره به آن توجه داشت.

وی افزود: امروز نتایج توجه به پژوهش را در زمینه های علمی و آزمایشگاهی، موشکی و… به وضوح شاهد هستیم و می توان به این افتخارات و قله های علمی نیز در سایر زمینه ها در سایه پژوهش دست یافت.
تجلیل از اساتید و پژوهشگران این دانشگاه از دیگر بخش های این مراسم بود.

 

 

افزودن دیدگاه جدید

About text formats

Restricted HTML

  • تگ‌های HTML مجاز: <a href hreflang> <em> <strong> <cite> <blockquote cite> <code> <ul type> <ol start type> <li> <dl> <dt> <dd> <h2 id> <h3 id> <h4 id> <h5 id> <h6 id>
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.