ضروری است به مسئله کادرسازی و جانشین پروری در مجموعه بسیج توجه بیشتری شود

استان آذربایجان غربی
رئیس مرکز رسانه و ارتباطات سازمان بسیج اساتید کشور مطرح کرد:

ضروری است به مسئله کادرسازی و جانشین پروری در مجموعه بسیج توجه بیشتری شود

نشست اساتید بسیجی استان با رئیس مرکز رسانه و ارتباطات سازمان بسیج اساتید کشور برگزار شد.

به گزارش دفتر رسانه و ارتباطات اجتماعی نهضت استادی بسیج آذربایجان غربی؛ نشست حضوری اعضای شورای مرکزی و مسئولین کانون­ های بسیج اساتید دانشگاه­های استان با موضوع " گرامیداشت دومین سالروز شهادت سردار دلها و تحلیل حوزه رسانه و ارتباطات " با حضور قربانی؛ ریاست  مرکز رسانه و ارتباطات سازمان بسیج اساتید کشور در محل دفتر بسیج اساتید استان برگزار گردید.

در ابتدای این نشست؛ رحیم نادرعلی  ضمن عرض خیرمقدم به ریاست مرکز رسانه و ارتباطات سازمان و حاضرین جلسه ؛ گزارشی از فعالیت های سازمان بسیج اساتید استان ارائه نمودند. و در ادامه  قربانی از تلاشهای مجموعه بسیج اساتید استان آذربایجان غربی تقدیر و تشکر نموده و اذعان داشت که ظرفیتهای استان از نظر تعامل با نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری؛سپاه استان و همچنین همدلی و و همراهی اعضا ستودنی و مثال زدنی است.وی ادامه داد با توجه به تهیه بانک اطلاعات شخصیت­های نخبه علمی؛ سیاسی  و... ضروری است که از ظرفیتهای اساتید بسیجی استفاده حداکثری صورت گیرد و به همین منظور تغییراتی در اساسنامه در راستای فعال سازی این ظرفیتها در دست اقدام است تا پس از تصویب به دستگاههای مربوطه ابلاغ و به آیین نامه­های مورد نظر نیز وصل گردد به گونه­ای که نقش این نخبگان در سطح تصمیم­گیری­های استانی به منظور تسریع و تسهیل توسعه استان و افزایش کیفیت تصمیم­ های  گرفته شده  نمایان­تر گردد.

وی ادامه داد که با توجه به شرایط حساس کنونی کشور ؛ وظیفه شرعی  و ملی تمامی اساتید بسیجی است که با حداکثر توان به کمک این دولت مردمی و انقلابی بیایند و هرکس در حد توان باری از دوش ملت و دولت بردارد و حتما بایستی روحیه مطالبه­ گری ؛عدالتخواهی و تعاملات سازنده را حفظ نماییم. در همین راستا نیاز است که تصمیم­ گیری در خصوص برخی مشکلات و بحران­های  منطقه­ای در خود منطقه صورت پذیرد و به منظور بهبود روند تصمیم­گیری و اجرا فاصله بین مرکز تصمیم و مرکز عملیات کاهش یابد و انشا... سرعت تغییرات و تحولات ملموس و بیشتر باشد.

در ادامه جلسه قربانی گفت: در چند سال گذشته بی­ مهری­های زیادی نسبت به اساتید بسیجی و بالاخص جوانان که سرمایه­ های سازمان هستند صورت گرفته است و بایستی برای نگهداشت و سامان­دهی این سرمایه­ های گرانقدر؛ سیاست­های درستی اتخاذ شده و برنامه ­ریزی های لازم صورت گیرد. و نیز ضروری است به مسئله کادرسازی و جانشین ­پروری در مجموعه بسیج توجه بیشتری شود و اینگونه نباشد که با جایجایی افراد انتقال دانش سازمانی و ادامه مسیر با مانع و مشکل مواجه گردد. همچنین با توجه به کمبود نیروی انسانی در سطح کانون­های شهرستان؛ به پیشنهاد اساتید حاضر مقرر گردید که مکاتبات و پیگیریهای لازم با سازمان نظام وظیفه عمومی به منظور استفاده از ظرفیت نیروهای وظیفه در سطح کارشناسی ارشد و دکتری در دفاتر کانونها صورت پذیرد.

رئیس مرکز رسانه و ارتباطات سازمان بسیج اساتید خاطرنشان کرد: به منظور موفقیت در جنگ نرم  و مدیریت فضای رسانه بایستی استراتژی هایی همسو و همگام تدوین شده و برخی از محدودیت­ها برداشته شود تا بتوان با قدرتی فزاینده اهداف این حوزه را محقق کرد. وی با توجه به مردم پایه و مردمی بودن ساختار بسیج یادآور شد که بایستی تعاملات با بطن جامعه بیشتر شود تا اساتید بتوانند نقش روشنگری و بصیرت افزایی خود را انجام دهند و به همین منظور نیز بایستی بر ابزارهای مورد استفاده عموم جامعه تسلط و اشراف داشته باشند و اصطلاحا به زبان خود افراد با آنها سخن بگویند.

وی در پایان جلسه ضمن پاسخ به سوالات اساتید بیان نمود که انشا... پیگیر تحقق پیشنهادات و مطالبه ­گری ­های استان در سازمان و دستگاههای مربوطه خواهند بود به گونه ­ای که موانع؛ محدودیت­ها و تبعیض ­ها برطرف شده و ابزارهای انگیزاننده بیشتری به منظور جذابیت آفرینی در دسترس مسئولین کانونها و اعضای شورای مرکزی قرار گیرد.

افزودن دیدگاه جدید

About text formats

Restricted HTML

  • تگ‌های HTML مجاز: <a href hreflang> <em> <strong> <cite> <blockquote cite> <code> <ul type> <ol start type> <li> <dl> <dt> <dd> <h2 id> <h3 id> <h4 id> <h5 id> <h6 id>
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.