قرآن محور وحدت و اجتماع ملت های اسلامی است

استان آذربایجان غربی
در نشست بصیرتی دانشگاه های مهاباد مطرح شد:

قرآن محور وحدت و اجتماع ملت های اسلامی است

نشست بصیرتی دانشگاه های شهرستان مهاباد برگزار شد.

به گزارش دفتر رسانه و ارتباطات اجتماعی نهضت استادی بسیج آذربایجان غربی ؛نشست بصیرتی دانشگاه های مهاباد با موضوع وحدت از دیدگاه امامین انقلاب با حضور حجت الاسلام والمسلمین حسین فصیح نیا امام جمعه شهرستان نقده و اساتید بسیجی دانشگاه های مهاباد برگزار شد.
در این نشست حجت الاسلام والمسلمین فصیح نیا گفت:همه میدانیم که از اول انقلاب منادیان وحدت و تقریب بین مسلمین امامین انقلاب بودند خود مقام معظم بزرگترین احیاگر و منادی وحدت است حضرت آقا همیشه در سخنرانی هایشان به این مطلب اشاره کرده اند حضرت آقا از  قرآن به عنوان محور اجتماع امت اسلامی و تمام ملت های اسلامی یاد می‌کند اگر قرآن مفاهیم آن در جوامع بین المللی مطرح شود باعث می‌شود وضع بهتر شود.متاسفانه در بسیاری از جوامع ما قرآن بصورت کتاب معمولی مطرح شده است. اگر فلسفه و فقه سیاسی قران در دنیا مطرح شود ما در جامع بین المللی از نظر سیاسی حرفی برای گفتن خواهیم داشت.اگر قرآن از تمام دیدگاه هایش بین شیعه و سنی مطرح شود موجب افزایش وحدت در این زمینه خواهد شد.یکی دیگر از عواملی که باعث ایجاد وحدت مسلمانان از دیدگاه مقام معظم رهبری می شود اهل بیت پیامبر اکرم (ص) است. مباحثات علمی بین خواص و علمای شیعه و سنی یکی از عوامل تاثیرگذار و وحدت بخش در بین جامعه مسلمین است.
 ندای اهل بیت در جوامع گوناگون ندای تفرقه نیست. امروزه دشمن در فضای رسانه و مجازی برخی از مطالب و وسایلی را مطرح می کند که باعث اختلاف ماست که این مطالب را بزرگنمایی می کند و باعث اختلاف شیعه و سنی میشود وظیفه ما در بحث فضای مجازی و جنگ روانی که دشمن مطرح می کند جهاد تبیین است تلاش در جهت ایجاد امت واحده زیر لوای پرچم اسلام در مقابل کفار از عوامل دیگر ایجاد وحدت بین امت اسلامی است. ما مسلمانها باید به دنبال امت واحده باشیم در مقابله با کفار دولت موظف هست وحدت سیاسی فرهنگی جهان اسلام را تحقق بخشد.
در ادامه حجت الاسلام والمسلمین دکتر مهدی منزه مسئول کانون بسیج اساتید دانشگاه های نقده گفت:
حضرت امام خمینی رحمة الله و مقام معظم رهبری حفظه الله به عنوان طلایه داران و پرچمداران "وحدت" در دوره بعد از انقلاب اسلامی می‌باشند. 
از نظر حضرت امام خمینی(ره) اصل وحدت بین اقوام و مذاهب، یکی از اصول مهم در شکل گیری حرکت انقلاب اسلامی و برپایی حکومت مبتنی بر دین اسلام می باشد. 

این استاد دانشگاه در ادامه شاخصه های راهبردی "وحدت" در بیان مقام معظم رهبری را بیان کرد:
 1- مراد از وحدت اسلامی یکی شدن عقائد و مذاهب اسلامی نیست 
2- وحدت یک تاکتیک و یا حتی استراتژی نیست بلکه اعتقاد و یک اصل اسلامی است. 
3- تفرقه؛ یک بیماری مهلک
4- امت اسلام بعنوان خط قرمز 
5- اتحاد مسلمانان، مایه ترس دشمنان
6- نقش ممالک اسلامی در ایجاد و ثبات تفرقه 
7- خروج از سیطره سیاسی و اقتصادی دشمن بعنوان "کارکرد وحدت" 
8- اقتدار کرامت و عدم مداخله دشمن به عنوان "ثمره وحدت" 
9- مراقبت از توطئه دشمن و عدم سوء ظن نسبت به همدیگر به عنوان "راهکار وحدت"

افزودن دیدگاه جدید

About text formats

Restricted HTML

  • تگ‌های HTML مجاز: <a href hreflang> <em> <strong> <cite> <blockquote cite> <code> <ul type> <ol start type> <li> <dl> <dt> <dd> <h2 id> <h3 id> <h4 id> <h5 id> <h6 id>
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.