تشکیل حکومتی انقلابی بر پایه اسلام

استان آذربایجان غربی
در بیانیه بسیج اساتید استان آذربایجان غربی مطرح شد:

تشکیل حکومتی انقلابی بر پایه اسلام

بیانیه بسیج اساتید آذربایجان غربی به مناسبت قیام ۱۵ خرداد و ارتحال امام (ره).

به گزارش دفتر رسانه و ارتباطات اجتماعی نهضت استادی بسیج آذربایجان غربی ؛بسیج اساتید استان آذربایجان غربی به مناسبت یوم الله پانزدهم خرداد وسال روز ارتحال حضرت امام (قدس سره) بیانیه ای صادر کرد که متن بیانیه بدین شرح است:
بسم الله الرحمن الرحیم  
تاریخ پرافتخار انقلاب اسلامی ایران مشحون از فراز و نشیب‌هایی است که روند شکل گیری، پیروزی و رشد انقلاب اسلامی را  رقم زده است.
۱۴ خرداد  سالگرد ارتحال ابر مردی است که با نفس مسیحایی، ابراهیم‌وار بت های زمان را شکست و اسلام ناب را منشا مناسبات سیاسی، اجتماعی، فرهنگی و ... کشور قرار داد. روز ۱۵ خرداد مبدا تحولات بزرگی نه تنها در ایران بلکه در جهان شد و  سال ۱۳۴۲ عزیمت‍گاه بیداری اسلامی در جهان و نقطه عطفی در تاریخ انقلاب است.  بنا به فرموده بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی، جایگاه و اهمیت  این روز همانند عاشورا در نهضت حضرت امام حسین (ع) است.
امام عظیم الشأن (قدس سره) که رهبر حکیم انقلاب اسلامی (مدظله العالی) ایشان را امام «تحول خواه» و «تحول آفرین» نامیده؛ با همتی بلند، تحولی بزرگ در تمامی ابعاد زندگی فردی و اجتماعی و هویت ملی ایرانیان ایجاد کرد و استقلال طلبی، خودباوری و مقاومت را جزء لاینفک فرهنگ و تمدن فخیم ملت ایران اسلامی کرد.
از منظر امام خمینی(رحمه الله علیه) «انگیزه الهی» و «تلاش برای استقرار حکومت اسلامی» دو دلیل اصلی پیروزی و بقاء جمهوری اسلامی است.
نهضتی که در بهمن ۱۳۵۷، رهایی از بند طاغوت، پیروزی انقلاب اسلامی و نظام جمهوری اسلامی را به ملت سربلند ایران هدیه داد، از نفس و کلام حق بزرگمردی چون حضرت امام خمینی(ره) اثر پذیرفته بود. امام راحل از سال‌ها قبل و با بهره‌گیری از ظرفیت‌های عاشورایی روز پانزدهم خرداد، بنیاد «تشکیل حکومتی انقلابی بر پایه اسلام» را پی افکنده با حمایت خیل عظیم مردم انقلابی و به تعبیر مقام معظم رهبری «بزرگترین و مردمی‌ترین انقلاب عصر جدید» را رقم زد.
امام راحل ، بزرگمردی از تبار غدیر و عاشورا و بت شکنی بود که در نیمه خرداد سال ۱۳۴۲ پرچم مبارزه با طاغوتیان ظلم گستر و ستم پیشه را به دست گرفت و چنان نهال مستحکمی نشاند که ۱۵ سال بعد در ۲۲ بهمن ۱۳۵۷، انقلابی مردمی و مبتنی بر ارزش های انسانی و اسلامی را موجب شد.
رحلت امام خمینی(ره) در ۱۴خرداد۱۳۶۸، واقعه جان سوزی بود که با نعمت انتخاب جانشین شایسته‌ ایشان، حضرت امام خامنه‌ای(مدظله‌العالی)، تلطیف شد و جراحت بزرگی بود که با این جایگزینی، التیام یافت. انقلاب اسلامی در پرتو رهبری امامین انقلاب در ۴۳ سال گذشته ضمن اینکه «از کرامت خود و اصالت شعارهایش صیانت کرده» و «به یک انحطاط تاریخی طولانی پایان داده»، دستاوردهای بزرگی داشته و «منشا برکات بزرگ» شده است.

افزودن دیدگاه جدید

About text formats

Restricted HTML

  • تگ‌های HTML مجاز: <a href hreflang> <em> <strong> <cite> <blockquote cite> <code> <ul type> <ol start type> <li> <dl> <dt> <dd> <h2 id> <h3 id> <h4 id> <h5 id> <h6 id>
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.