استفاده از توان داخلی راه مبارزه با توطئه دشمن

استان آذربایجان غربی
در آیین ارتقای دانشکده علوم پزشکی میاندوآب مطرح شد:

استفاده از توان داخلی راه مبارزه با توطئه دشمن

آیین ارتقای دانشکده علوم پزشکی میاندوآب برگزار شد.

به گزارش دفتر رسانه و ارتباطات اجتماعی نهضت استادی بسیج آذربایجان غربی؛ آیین ارتقای دانشکده علوم پزشکی میاندوآب با حضور مسئولین استانی و کشوری برگزار شد.
مدیر شبکه بهداشت و درمان میاندوآب گفت: ارتقای دانشکده پرستاری میاندوآب به دانشکده علوم پزشکی، نقطه عطفی در تاریخ بهداشت و درمان میاندوآب محسوب می شود.
 شهرام احمدی در آیین ارتقای دانشکده پرستاری میاندوآب به دانشکده علوم پزشکی، اظهار کرد: ارتقای دانشکده پرستاری میاندوآب به دانشکده علوم پزشکی، نقطه عطفی در تاریخ بهداشت و درمان میاندوآب محسوب می شود.
مدیر شبکه بهداشت و درمان میاندوآب افزود: این مهم بدون تلاش و پیگیری مسئولان امر اعم از نماینده مردم در مجلس، رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان و فرماندار ویژه میاندوآب و سایر مسئولین محقق نمی شد و قدردان این موضوع هستیم.
وی با بیان اینکه دانشکده پرستاری میاندوآب همزمان با دانشکده پرستاری مراغه و خوی راه اندازی شده بود، گفت:   دانشکده پرستاری میاندوآب بعد از مدتی توقف دوباره در سال ۱۴۰۰ احیا شد و در ادامه مقدمات برای ارتقا به دانشکده علوم پزشکی فراهم شد.
احمدی با تقدیر از همکاری رئیس دانشگاه آزاد و مجموعه عوامل شهرستانی برای فراهم آوردن مقدمات لازم برای ارتقا به دانشکده علوم پزشکی، تصریح کرد: ان شالله شاهد قدم های مثبت دیگری در راستای توسعه شهرستان باشیم.
نماینده مردم میاندوآب در مجلس شورای اسلامی:
برخی با سیاه نمایی، خدمات نظام را زیر سوال می برند/ عده ای هنوز هم باور ندارند دانشکده علوم پزشکی در میاندوآب افتتاح شده است
نماینده مردم میاندوآب در مجلس شورای اسلامی گفت: عده ای می گفتند امکان احیای دانشکده پرستاری وجود ندارد، اینها همان هایی هستند که هنوز هم باور ندارند دانشکده پرستاری احیا شده میاندوآب به دانشکده علوم پزشکی ارتقا یافته است.
 مهدی عیسی زاده در آئین افتتاح دانشکده علوم پزشکی میاندوآب در سخنانی با اشاره به اقدامات انجام گرفته برای راه اندازی و احیا دانشکده پرستاری و ارتقا آن به دانشکده علوم پزشکی، اظهار کرد: در سال ۱۳۹۰ که ایجاد دانشکده پرستاری را در میاندوآب کلید زدیم، همان زمان خواسته و تقاضای اصلی و اولیه ما راه اندازی دانشکده علوم پزشکی بود که خوشبختانه امروز شاهد به ثمر نشستن آن هستیم.
نماینده مردم میاندوآب در مجلس شورای اسلامی افزود: در این راستا جلسات مختلف برگزار و زیرساخت های لازم را فراهم و رایزنی ها و درخواست های خود را ارائه کردیم تا به این نقطه برسیم.
وی با بیان اینکه دانشکده پرستاری را سال گذشته که متوقف شده بود، مجددا احیا کردیم، افزود: در این باره جلسات مختلفی با مسئولان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی برگزار کردیم و هیئت های مختلفی نیز جهت بررسی وضعیت در شهرستان حضور یافتند و در نهایت پس از بررسی شرایط و فراهم آوردن مقدمات، مجوز ارتقا دانشکده پرستاری میاندوآب به دانشکده علوم پزشکی صادر شد.
عیسی زاده با اشاره به اینکه عده ای می گفتند امکان احیای دانشکده پرستاری وجود ندارد، تصریح کرد: اینها همان هایی هستند که هنوز هم باور ندارند دانشکده پرستاری احیا شده میاندوآب به دانشکده علوم پزشکی ارتقا یافته است.
نماینده مردم میاندوآب در مجلس شورای اسلامی افزود: از امروز هم باید تلاش کنیم تا قدم های بعدی را برداریم و ان شالله به زودی خبرهای خوب دیگری نیز در حوزه علمی و دانشگاهی در میاندوآب خواهید شنید.
وی با اشاره به اقدامات انجام گرفته در زمینه احداث بیمارستان ۳۵۰ تخت خوابی جایگزین عباسی، گفت: هم در مورد این پروژه و هم در مورد پروژه های راهسازی اعتبارات خوبی نزدیک به یک هزار میلیاردتومان پیگیری و گرفته شده است که زمینه ساز تحول در میاندوآب خواهد شد.
عیسی زاده در ادمه با بیان اینکه برخی همواره به دنبال سیاه نمایی هستند، اظهار کرد: این افراد نفوذی، با سیاه نمایی تمام خدمات نظام اسلامی را زیر سوال می برند.
نماینده مردم میاندوآب در مجلس شورای اسلامی هم چنین با تقدیر و تشکر از مدیران سابق و فعلی شبکه بهداشت و درمان میاندوآب و دانشگاه علوم پزشکی، افزود: بدون اتحاد و یکدلی، اصلا امکان نداشت که این اتفاق نیک رقم بخورد.
رییس کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی هم چنین با بیان اینکه مترقی‌ترین قانون در زمینه حقوق بانوان در این کمیسیون تصویب شده است، افزود: این قانون با رهنمودهای رهبر معظم انقلاب که از چند سال قبل به مجلس ارایه شده بود و برگرفته از آموزه‌های دین اسلام و نظر علما و دانشمندان در زمینه حقوق زنان در جامعه اسلامی بوده و در کمیسیون اجتماعی تصویب شده است.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی آذربایجان غربی:سرانه تخت بیمارستانی در میاندوآب از میانگین کشوری بیشتر می‌شود/ میاندوآب جزو شهرهای برتر استان از نظر برخورداری از امکانات آموزشی و بهداشتی است
رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی آذربایجان غربی گفت: با بهره‌برداری از بیمارستان جایگزین عباسی در میاندوآب سرانه تخت بیمارستان در این شهر به ۲.۱ تخت برای هر یک هزار نفر افزایش می‌یابد که از میانگن کشوری بیشتری است.
محمدامین ولی‌زاد در آیین ارتقای دانشکده پرستاری میاندوآب به دانشکده علوم پزشکی،  اظهار کرد: با تلاش های انجام گرفته شاهد احیای دانشکده پرستاری میاندوآب و در ادامه ارتقا به دانشکده علوم پزشکی شدیم که قدم مثبت و بزرگی در منطقه به شمار می رود و اکنون باید توسعه آن نیاز به همت دارد.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی آذربایجان غربی افزود: میاندوآب جزو شهرهای برتر استان از نظر برخورداری از امکانات آموزشی و بهداشتی به شمار می رود.
وی گفت: هم اکنون در میاندواب ۲ بیمارستان به شهروندان خدمات پزشکی ارایه می‌دهند که با بهره برداری از بیمارستان سوم و جدید تعداد تخت‌های فعال به ۵۶۰ تخت افزایش خواهد یافت.
ولی زاد با اشاره به اینکه هم اکنون میانگین سرانه تخت بیمارستان در کشوری ۱.۷ تخت به ازای هر یک هزار بیمار است، تصریح کرد: با بهره‌برداری از بیمارستان جایگزین عباسی در میاندوآب سرانه تخت بیمارستان در این شهر به ۲.۱ تخت برای هر یک هزار نفر افزایش می‌یابد که از میانگن کشوری بیشتری است.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی آذربایجان غربی با بیان اینکه این طرح برای افتتاح به ۴۰۶ میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد، گفت: برای افق سال ۱۴۰۴ در این شهرستان ۴۰۰ تخت مورد نیاز است که با بهره برداری از بیمارستان جدید، سرانه تخت بیمارستان در میاندوآب از میانگین کشور بیشتر خواهد شد.
وی با اشاره به صدور مجوز ارتقای دانشکده پرستاری میاندوآب به دانشکده علوم پزشکی، افزود: با این ارتقا سه رشته جدید بهداشت، صنایع غذایی و فوریت‌های پزشکی به رشته‌های موجود این دانشکده اضافه شد.
ولی‌زاد هم چنین با انتقاد از برخی بی مهری‌ها با علوم پزشکی یادآور شد: این مجموعه با شیوع کرونا با مشکلات اعتباری روبرو بود و منتقدان باید این شرایط را درک کنند.
فرماندار ویژه میاندوآب:چشم انداز توسعه پایدار میاندوآب ترسیم شده است
فرماندار ویژه میاندوآب گفت:در دولت مردمی، چشم انداز توسعه پایدار این شهرستان ترسیم شده است و در سمینار فرماندارن استان نیز به این موضوع اشاره شد.
علی پیام در آئین افتتاحیه دانشکده علوم پزشکی میاندوآب، اظهار کرد: دانشگاه ها علاوه بر تربیت نیروی متخصص، اثر مستقیم بر توسعه و پیشرفت در زمینه های مختلف اقتصادی، علمی، فرهنگی و … دارند.
فرماندار ویژه میاندوآب با بیان اینکه افتتاح دانشکده علوم پزشکی می تواند زمینه ساز پیشرفت پایدار این شهرستان شود، گفت: افتتاح دانشکده علوم پزشکی ثمره وحدت بین مردم و مسئولین است که در کمترین زمان ممکن اتفاق افتاد.
وی با اشاره به اینکه در دولت سیزدهم در میاندوآب اقدامات خوبی شروع شده است، افزود: در دولت مردمی، چشم انداز توسعه پایدار این شهرستان ترسیم شده است و در سمینار فرماندارن استان نیز به این موضوع اشاره شد.
پیام تصریح کرد: این شهرستان در زمینه تامین امنیت در جنوب آذربایجان غربی نقش مهمی دارد و دژ مستحکمی در مقابل گروهک‌های معاند است.
امام جمعه میاندوآب:انقلاب اسلامی به زنان ایرانی عزت و احترام و کرامت بخشید
امام جمعه میاندوآب گفت: انقلاب اسلامی به زنان عزت و احترام و کرامت بخشید و جایگاه بانوان بعد از انقلاب اسلامی به جایگاه والایی رسید.
 حجت‌الاسلام حمید حسن‌زاده در آیین ارتقای دانشکده پرستاری میاندوآب به دانشکده علوم پزشکی، اظهار کرد: در دوران قبل از انقلاب میزان بیسوادی در کشورمان بیش از ٨۰ درصد بود در حالیکه امروز این آمار به کمتر از ۱۰ درصد رسیده و حتی در روستاها هم امکان ادامه تحصیل مقاطع مختلف برای زنان و مردان فراهم شده است.
امام جمعه میاندوآب با بیان اینکه انقلاب اسلامی با زنان ایرانی عزت، احترام و کرامت بخشید، افزود: هم اکنون بیش از ۶۰ درصد دانشجویان کشور را بانوان تشکیل می‌دهند در حالیکه قبل از انقلاب تنها ۱۵ درصد زنان باسواد بودند و امکان ادامه تحصیل برای زنان در خیلی از مناطق کشور فراهم نبود.
وی گفت:  در دوران طاغوت هفت رشته ورزشی ویژه بانوان در سطح قهرمانی وجود داشت در حالیکه اکنون این تعداد به ۳٨ رشته افزایش یافته است.
حسن زاده با اشاره به اینکه متاسفانه چشم و گوش عده ای به شبکه های ماهواره ای و سیاه نمایی های آنها دوخته شده است و واقعیات را نمی بینند، اظهار کرد: در حالی که قبل از انقلاب آقایان در مدارس بانوان تدریس می کردند ولی اکنون آموزش در دبیرستان‌های دخترانه توسط آموزگاران مجرب زن انجام می‌شود و این به برکت انقلاب اسلامی است.
امام جمعه میاندوآب تصریح کرد: چندین سال است که کشورمان توسط قدرت‌های غربی در محاصره اقتصادی قرار دارد و بیشتر این مشکلات به همین خاطر ایجاد شده و باید با همت جمعی و استفاده از توان داخلی، با این توطئه دشمن هم مقابله کرد.
وی در بخش دیگری با اشاره به در اولویت بودن آموزش بخش‌های درمانی و پزشکی در این شهرستان اظهار کرد: هم اکنون خدمات بهداشت و درمان کشورمان گسترده شده و پزشکان زن عمل‌های جراحی زنان را بر عهده دارند بنابراین پرداختن به موضوع آموزش و توسعه آن باید مورد توجه قرار گیرد.

 با ارتقاء دانشکده پرستاری در میاندوآب، این شهرستان بعد از ارومیه و خوی، سومین شهر آذربایجان غربی است که دارای دانشگاه علوم پزشکی می شود.

افزودن دیدگاه جدید

About text formats

Restricted HTML

  • تگ‌های HTML مجاز: <a href hreflang> <em> <strong> <cite> <blockquote cite> <code> <ul type> <ol start type> <li> <dl> <dt> <dd> <h2 id> <h3 id> <h4 id> <h5 id> <h6 id>
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.