امام(ره) درس آزادگی را در علم و عمل به همه آموخت

استان آذربایجان غربی
در نشست تبیینی بسیج اساتید دانشگاه های مهاباد مطرح شد:

امام(ره) درس آزادگی را در علم و عمل به همه آموخت

نشست بصیرتی بسیج اساتید دانشگاه های مهاباد برگزار شد.


به گزارش دفتر رسانه و ارتباطات اجتماعی نهضت استادی بسیج آذربایجان غربی؛  همایش تبیین ابعاد شخصیتی حضرت امام خمینی (ره) در سالن فجر دانشگاه آزاد اسلامی واحد مهاباد، با حضور جمع کثیری از اساتید برگزار شد.

 خضری ریاست دانشگاه آزاد اسلامی مهاباد در ابتدای مراسم ضمن عرض خیر مقدم خدمت اساتید حاضر در همایش گفت: ابعاد شخصیت امام‌(ره) برای خیلی‌ها مخصوصاً نسل جدید ناشناخته مانده است. دیدگاه‌های امام فراملی، فرازمینه‌ای و فرادینی است و آنچه در دیدگاه امام است، بشریت و انسانیت است؛ لذا مرز ندارد. سیاست‌مدار سیاست‌های امام را می‌فهمد، حقوقدان دیدگاه‌های حقوقی امام را متوجه می‌شود و دانشمندان دیگر بر حسب تخصصشان امام را درک می‌کنند.
این استاد دانشگاه در تبیین بعد سیاسی مبارزاتی امام خمینی (ره) تصریح کرد: امام خمینی روحانی مجاهد و  مبارزی بود که با الهام از سیره نبی گرامی اسلام(ص) در سایه درس آموزی از تاریخ اسلام و کسب تجربه از رویدادهای زندگی، مبارزه با ظلم و جور پهلوی را تکلیف شرعی و الهی دانسته و ابتدا در یک فرآیند نسبتاً طولانی با توکل برخدا، مردم و فضای فکری حوزه های علمیه را با جریان مبارزه همراه نمود.

سعید حمیدی مقدم استادیار گروه معارف دانشگاه آزاد اسلامی واحد مهاباد به عنوان سخنران دوم همایش در تشریح بعد علمی حضرت امام خمینی (ره) گفت: با توجه به اینکه حضرت امام  فیلسوف و عارف بزرگی بوده؛ در قامت فقیهی اصولی از برجستگان این ساحت علمی نیز بوده است. ایشان به مدت نیم قرن مشغول و موفق به تحصیل تدریس و تألیف در عرصه فقه و اصول فقه در دو حوزه علمیه بزرگ قم و نجف بوده است.

 محمدیان از مدرسین آموزش و پرورش شهرستان مهاباد با تبیین بعد تربیتی امام خمینی، به عنوان سخنران آخر مراسم با اشاره به همایش مذکور و خصوصیات تربیتی امام افزود: ‏امام(ره) درس آزادگی را در علم و عمل به همۀ مردم دنیا آموختند، ایشان دارای خصوصیات منحصر به فردی از جمله: تقوا، زهد، تهذیب ‏‎ ‎‏نفس، آزادگی و عشق به خدا، جاذبه و دافعه، غیرت دینی، عفو، تواضع و صبر و ‏‎ ‎‏بردباری بودند.‏

 

افزودن دیدگاه جدید

About text formats

Restricted HTML

  • تگ‌های HTML مجاز: <a href hreflang> <em> <strong> <cite> <blockquote cite> <code> <ul type> <ol start type> <li> <dl> <dt> <dd> <h2 id> <h3 id> <h4 id> <h5 id> <h6 id>
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.