مجلس نماد مردم سالاری است

استان آذربایجان غربی
مسئول بسیج اساتید استان در صدا و سیمای استان مطرح نمود:

مجلس نماد مردم سالاری است

حضور مسئول بسیج اساتید استان در صدا و سیمای مرکز آذربایجان غربی.

به گزارش دفتر رسانه و ارتباطات اجتماعی نهضت استادی بسیج آذربایجان غربی ؛دکتر حسن حیدری مسئول بسیج اساتید استان آذربایجان غربی در برنامه تلویزیونی گون آیدین شبکه استانی آذربایجان غربی حضور پیدا کرد.
مسئول بسیج اساتید استان در این برنامه به جایگاه مجلس و نقش آن در مردم سالاری دینی پرداخت و گفت:  مجلس نماد مردم سالاری است چون به نحوی با رای مردم به مجلس می‌رسند و هر قوانینی که توسط مجلس و نمایندگان به تصویب می رسد مردم در آن نقش دارند .
 حیدری افزود: وجود مجلس مانع از استبداد می شود البته برخی از مجالس هستند که وابسته اند در واقع مجلس مردمی مجلسی هست که به نیازهای مردم توجه کند و اگر چنین نشود و در خدمت منافع مردم نباشد دیگر آن مجلس مردمی نیست.
عضو هیات علمی دانشگاه ارومیه در بخش دیگری از سخنان خود تاکید کرد: باید افرادی را به مجلس بفرستیم که واقعا به درد مردم بخورند و در جریان نیازهای مردم قرار بگیرند و آن را به قانون تبدیل کنند.نمایندگان باید به دنبال منافع و امتیازگیری  نباشند و فقط در تبلیغات قبل از انتخابات چهره به چهره مردم نباشند بلکه باید در تمام دوران خدمت چهره به چهره مردم باشند زیرا مردم کسانی را که برایشان خدمت کنند هیچ وقت از یاد نمی برند.
وی افزود:جایگاه مجلس در کشور ما زمانی می تواند نقش بی بدیل را داشته باشد که در جهت رفع مشکلات جامعه و چاره جویی برای آنها با تکیه بر آموزه های دینی و بهره گیری از نظرات افراد متخصص و آگاه باشد بنابراین نمایندگان مجلس نیز به دور از توجه به منافع شخصی و گروهی و باید دغدغه رفع مشکلات جامعه می تواند وظیفه نمایندگی خود را انجام دهند بر این اساس بنا به تاکیدات حضرت امام (ره) نمایندگان می بایست مدرس گونه باشند و نیز بر مبنای صحبت های مقام معظم رهبری مجلس و قوه مقننه ضمن ادای وظایف قانونی خود  از رقیب پنداری با قوه مجریه پرهیز نموده و مانند اعضای یک پیکر همه قوا در کنار هم برای عظمت نظام اسلامی تلاش نمایند .

افزودن دیدگاه جدید

About text formats

Restricted HTML

  • تگ‌های HTML مجاز: <a href hreflang> <em> <strong> <cite> <blockquote cite> <code> <ul type> <ol start type> <li> <dl> <dt> <dd> <h2 id> <h3 id> <h4 id> <h5 id> <h6 id>
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.