پروژه انتقال آب سد کانی سیب به دریاچه ارومیه یک طرح ملی و حیاتی می‌باشد

استان آذربایجان غربی
در اردوی راهیان علم و پیشرفت بسیج اساتید استان مطرح شد:

پروژه انتقال آب سد کانی سیب به دریاچه ارومیه یک طرح ملی و حیاتی می‌باشد

اردوی راهیان علم و پیشرفت بسیج اساتید آذربایجان غربی برگزار شد.


به گزارش دفتر رسانه و ارتباطات اجتماعی نهضت استادی بسیج آذربایجان غربی؛ اردوی راهیان علم و پیشرفت بسیج اساتید استان آذربایجان غربی با حضور ۲۳ نفر از اساتید بسیجی دانشگاه های ارومیه در تاریخ ۱۱ خرداد ۱۴۰۲ بصورت یکروزه برگزار شد . در این بازدید اساتید بسیجی با حضور در شهرستان پیرانشهر از پروژه انتقال آب از سد کانی سیب که هدف آن انتقال آب به دریاچه ارومیه می باشد بازدید بعمل آوردند.
مهندس بهادری معاون اجرایی پروژه در این خصوص گفت: این سد با ظرفیت مخزن ۲۲۰ میلیون متر مکعب و تا ۷۵۰ میلیون متر مکعب توانایی تنظیم آب را دارد که آب ذخیره شده پشت سد از طریق کانال۳۶ کیلومتری به دریاچه ارومیه سرازیر می شود.

مهندس بهادری افزود: پروژه انتقال آب به دریاچه ارومیه که یکی از پروژه های عظیم ملی می باشد که حفاری ۳۵ کیلوتر تونل آن در طول ۵ سال یک رکورد در کشور می باشد و این پروژه در دو فاز انجام می پذیرد که با تکمیل فاز اول ۳۰۰ میلیون متر مکعب در سال به دریاچه ارومیه وارد می شود و با تکمیل فاز دوم آن ۱۸۰ میلیون مترمکعب نیز به این میزان آب اضافه خواهد شد .

دکتر حیدری مسئول بسیج اساتید استان آذربایجان غربی در حاشیه این بازدید اظهار داشت : پروژه انتقال آب سد کانی سیب به دریاچه ارومیه یک طرح ملی و حیاتی می‌باشد که با کار جهادی کارشناسان، مهندسان و کارگران پرتوان کشور انجام شده است .

وی در ادامه با اشاره به وظیفه اساتید بسیجی استان و دستگاه‌های نظارت بر صیانت و حفاظت از حقوق عامه بیان داشت: این نظارت‌ها در راستای بررسی رعایت تمامی استانداردهای زیست محیطی در طول اجرای این پروژه ، هم شهرستان های مبدأ و هم مقصد صورت میگیرد .

مسئول بسیج اساتید استان ادامه داد : اساتید بسیجی همواره با استفاده از ظرفیت‌های قانونی در کنار مجریان و مدیران اجرایی خواهند بود تا این طرح ملی به نتیجه پایانی خود برسد و گامی بلند در راستای احیای دریاچه ارومیه برداشته شود و کام مردم شیرین گردد .
در این بازدید پروفسور بهمنش معاون پژوهشی بسیج اساتید استان آذربایجان غربی گفت: اجرای این پروژه تنها یکی از اقدامات در جهت احیای دریاچه ارومیه می باشد ولی حلقه گمشده احیای دریاچه ارومیه مدیریت مصرف آب است و از این رو باید سیاست گذاری‌ها به سمت مدیریت بهینه منابع آب در حوزه‌های مختلف از جمله کشاورزی مدرن برود . و در ادامه اساتید بسیجی از پروژه های اطراف سد از جمله کانال های انحرافی ، سرچشمه های تامین آب پشت سد، ورودی آب به تونل و تاسیسات اطراف سد و... بازدید بعمل آوردند.و با توجه به اینکه اساتید شرکت کننده در این اردو دارای تخصص و رشته های مرتبط با پروژه از جمله معدن،زمین شناسی و آب بودند مورد توجه و استقبال اساتید قرار گرفت و اساتید د ر این خصوص دیدگاه ها و پیشنهادات خود را با مسئولین مربوطه بحث و بررسی نموده و از عوامل اجرایی از جمله قرارگاه خاتم الانبیاء که پیمانکار پروژه بود تقدیر و تشکر بعمل آوردند.

افزودن دیدگاه جدید

About text formats

Restricted HTML

  • تگ‌های HTML مجاز: <a href hreflang> <em> <strong> <cite> <blockquote cite> <code> <ul type> <ol start type> <li> <dl> <dt> <dd> <h2 id> <h3 id> <h4 id> <h5 id> <h6 id>
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.