خانواده مهمترین نهاد تاثیر گذار بر سلامت روان اجتماعی است

استان آذربایجان غربی
در نشست وبیناری کانون بسیج اساتید آموزشکده فنی و حرفه ای دختران مطرح شد:

خانواده مهمترین نهاد تاثیر گذار بر سلامت روان اجتماعی است

نشست وبیناری کانون بسیج اساتید آموزشکده فنی و حرفه دختران برگزار شد.

به گزارش دفتر رسانه و ارتباطات اجتماعی نهضت استادی بسیج آذربایجان غربی، ، وبینار"بررسی عوامل روانشناختی بر جمعیت" به همت کانون بسیج اساتید آموزشکده فنی و حرفه ای دختران ارومیه برگزار گردید.
در این نشست سحر اسمعیلی مدرس دانشگاه ضمن اشاره به تاثیرات عوامل روانشناختی بر جمعیت، به اهمیت ابعاد روانشناختی کاهش جمعیت بر والدین و فرزندان اشاره نموده و عنوان کرد: معضلات تک فرزندی و تاثیرات  عمیق رفتاری از جمله عدم تاب آوری و پرتوقعی و فرزند سالاری کاملا مشهود است که در حال حاضر نیز آمار رفتاری بالایی در این زمینه گزارش می شود.
وی ضمن اشاره به مشکلات والدین و عدم نگاه به افق آینده توسط زوج های جوان در خصوص فرزند آوری به مشکلات انزوا و احساس عدم شایستگی درونی  در دوران سالخوردگی تاکید نمود.
این استاد دانشگاه افزود: بررسی عوامل روانشناختی بر جمعیت نشان از اهمیت تاثیر کثرت جمعیت بر حمایت های خانوادگی در زمان چالش های دوران سالمندی است. با توجه به ابعاد تربیتی منفی تک فرزندی از جمله فرزند سالاری ،پرتوقعی با در نظر گرفتن اینکه نهاد خانواده مهمترین نهاد تاثیر گذار بر سلامت روان اجتماعی است، لذا توجه به بعد تاثیرات روانشناختی جمعیت بایستی  مورد توجه ویژه قرار گیرد.
در این وبینار با اشاره به شعار "فرزندان سرمایه های زندگی" درباره عوامل روانشناختی بر جمعیت و نقش و اهمیت آن برخانواده سالم و شاد بحث و گفتگو انجام گرفت.

افزودن دیدگاه جدید

About text formats

Restricted HTML

  • تگ‌های HTML مجاز: <a href hreflang> <em> <strong> <cite> <blockquote cite> <code> <ul type> <ol start type> <li> <dl> <dt> <dd> <h2 id> <h3 id> <h4 id> <h5 id> <h6 id>
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.