بصیرت کافی نیست ولی شرط لازم هست

استان آذربایجان غربی
در نشست بصیرتی دانشگاه های ارومیه به مناسبت دهه بصیرت مطرح شد:

بصیرت کافی نیست ولی شرط لازم هست

نشست بصیرتی دانشگاه های ارومیه به مناسبت دهه بصیرت برگزار شد.


به گزارش دفتر رسانه و ارتباطات اجتماعی نهضت استادی بسیج آذربایجان غربی ؛ نشست تبیینی و بصیرتی بسیج اساتید استان آذربایجان غربی ؛ در ابتدای مراسم حیدری مسئول بسیج اساتید استان آذربایجان غربی ضمن خوشامد گویی خدمت  میهمانان حاضر در نشست گفت: آشوبگران در عاشورای ۸۸ برای حرمت شکنی از هیچ حرکت شنیعی چشم پوشی نکردند.در ماه رمضان عده ای با روزه خواری در نماز جماعت شرکت کردندد. حرکت ساختار شکنانه آشوبگران در روز عاشورای ۸۸ باعث شد مردم داغدار ایران خونشان به جوش آید و پس از ۳ روز از اتفاقات، حماسه ای پرشور و زیبای ۹ دی را رقم بزنند.وی افزود: باید توجه داشته باشیم مردم در روز ۹ دی بیرون آمدند و با روشنگری خودشان توطئه دشمن را خنثی کردند. ولی ۹ دی نکته عطفی بود که مردم با روشنگری و بصیرت مردم پیمان خود را با رهبری محکم کردند
 مسئول بسیج اساتید استان آذربایجان غربی ادامه داد: شهید حاج قاسم سلیمانی در عرصه‌های مختلف انقلاب نقش مهم و تأثیرگذار داشت وی در طول هشت سال دفاع مقدس،تشکیل جبهه مقاومت که باعث از بین رفتن داعش شد نقش بسزایی داشت.
این استاد دانشگاه اظهار داشت:  باید وقایع رو برای نسل امروز تبیین بکنیم چون متاسفانه آفتی در کشور وجود دارد که وقایع فراموش می شود و آسیب شناسی هم زود از یادمان می‌رود.وظیفه ما به عنوان افسران جنگ نرم این است که باید جوان‌ها را روشن بکنیم و اگر اینها را فراموش کنیم یعنی وظیفه معلمی خود را فراموش کرده ایم.
در ادامه حجت الاسلام والمسلمین دکتر مهدی قریشی امام جمعه ارومیه گفت: مسئله بصیرت یکی از مباحثی هست که در متون دینی اسلام هم به آن پرداخته شده است و مسئله بسیار مهمی است .در حوادثی که اتفاق میافتد نوع برداشت متفاوت است برخی از وقایع و حوادث عبرت می‌گیرند برخی به سادگی از کنار آن عبور می کنند ولی برخی به وقایع و حوادث توجه و تفکر می کنند.لذا بی بصیرتی باعث می شود دشمنان بتوانند رسوخ بکنند و  به اهداف خود در کشور ها برسند.
نماینده ولی فقیه در استان افزود:برخی افراد به وقایع و حوادث توجه می کنند وقتی انسان تفکر بکند عبرت گیری می کند و بصیرت به وجود می آید و انسان خوب را از بد تشخیص میدهد.بصیرت شرط لازم است و آن هم از تفکر و تعقل حاصل می شود.هرکس بصیرت نداشته باشد به سمت پوچی و نابودی خواهد رفت.
وی تاکید کرد: کسی که بصیرت ندارد در مورد هر خبری و اتفاقی که می‌افتد به سادگی باور می کند چون تفکر و تأمل ندارد و جای حق و باطل عوض می شود در واقع با همین مسائل جنایات در دنیا اتفاق میافتد و برخی از فرا به سادگی باور می کنند.
مهدی قریشی افزود: رژیم صهیونیستی در غزه هزاران نفر را در مقابل چشم جهانیان به خاک و خون می کشد ولی بسیاری از کشورهای دنیا در مقابل این همه جنایت حرفی نمی‌زنند. نهم دی هم همین مسئله بود به خاطر بی بصیرتی یک عده این اتفاقات افتاد ولی مردم بصیر وارد میدان شدند و قضیه رو جمع کردند بصیرت کافی نیست ولی شرط لازم هست.افرادی هستند بصیرت دارند ولی مسائل و مشکلات دیگری هم دارند مثلاً  وابستگی به مال دنیا دارند.مقام پرستی دارند اینها کشور را به سمت سقوط می‌برند
امام جمعه ارومیه در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره شخصیت عظیم و انقلاب سردار سلیمانی گفت:  سردار شهید سلیمانی همه عمرش در حال مجاهدت و تلاش بود وی۴۰ سال تلاش و مجاهدت خود را در وصیت نامه خلاصه کرد که مردم قدر رهبری رو بدانید و از وی تبعیت و حمایت بکنید .باید رهبری را عزیز بدارید و دشمن هم به صراحت اعتراف کرده است که ما یک ابر حریف داریم و آن هم رهبر ایران هست.

یکی دیگر از  سخنران اصلی مراسم مهدی قزوینی تحلیلگر نسائل سیاسی بود وی گفت: در مسیر تاریخ هر چقدر به جلوتر حرکت می کنیم سپاه شیطان بروز تر میشود و سپاه حق هم بروز می شود در جهت مقابله با این شیطان.هرجایی امت ولی دارد اقتدار هم به دنبال آن وجود دارد.برای تولید قدرت در جامعه نیاز به ولی وجود دارد.وجود مردم در جامعه ذیل گفتمان ولایت باعث قدرت و یکپارچگی جامع و در نتیجه حرکت جامعه میشود.در فقنه ۸۸ دشمن در واقع نکته قدرت ایران را که مردم از قومیت های مختلف هستند هدف گرفته بودند.دشمن طوری از دو ماه قبل برنامه ریزی کرده بود که آشوب را در زمان انتخابات در کشور شعله ور بکند در واقع وحدت جامعه رو هدف قرار داده بود .وی افزود: دشمن به این نتیجه رسیده بود که افکار عمومی و مدیریت جامعه رو هدف قرار دهد و از هر فرصتی برای برهم زدن و ایجاد خشونت در کشور استفاده می کرد و در واقع دشمن نمادهای  اعتقادی مردم رو هدف قرار داده بود. این استاد دانشگاه  اظهار داشت:  فتنه ۸۸ روح وحدت و یکپارچگی ملت ایران را در نظر گرفته و و شهید سلیمانی هم شهید همین راه شد چون هدفش وحدت و یکپارچگی ملت ایران بود.سردار سلیمانی  برای یکپارچگی ملت ایران دارای مکتب و فکر بود.
مهدی قزوینی ادامه داد: داعش یک طرح جهانی بود که دشمن برای از بین بردن امت اسلامی  به وجد آورده بود که حاج قاسم مانع از این کار شد و در مقابل این طرح جهانی ایستاد.این اقتدار و عزت سردار سلیمانی است که ما را به این عظمت و قدرت رسانده است.
در ادامه مراسم از نفرات برگزیده جشنواره علمی شهید چمران با اهداء لوح تقدیر بعمل آمد.

 

 

 

افزودن دیدگاه جدید

About text formats

Restricted HTML

  • تگ‌های HTML مجاز: <a href hreflang> <em> <strong> <cite> <blockquote cite> <code> <ul type> <ol start type> <li> <dl> <dt> <dd> <h2 id> <h3 id> <h4 id> <h5 id> <h6 id>
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.